25. mai 2022
Her kan du lese hvordan vi i Kople jobber med utvikling av betalingstjenester, kommunikasjon, og selve utformingen av ladestedene våre - for å gjøre det enklere å lade hos oss.
Det er viktig for oss å lytte til kundene, og vi jobber hele tiden med å optimalisere ladeopplevelsen basert på innspillene vi får. Det gjelder i utviklingen av betalingstjenester, kommunikasjon og ladesupport, og selve utformingen av ladestedene våre.
Vi har innført flere tiltak for universell utforming og bedre tilgjengelig lading for alle:
Foto: Vi bygger gjerne ladeøyer, slik at kjøremønsteret er enkelt – også for el-lastebiler! Ladekablene er lange nok til å nå frem, og holdes oppe av kabelholdere.
Tidlig i ladeanleggenes historie, var god belysning en bonus. Dette er nå en selvfølge på alle ladesteder. Takoverbygg er det derimot mindre av.. Vi jobber med ulike utforminger av takoverbygg, slik at det skal passe inn med både området rundt, og selve ladeanlegget. Slik blir triveligere å lade, i all slags vær!
Det viktigste for en komfortabel ladeøkt er tilbudet rundt laderne. Dette er det våre lokasjonseiere som står for, med gode servicetilbud, aktiviteter og godt generelt vedlikehold av hele lokasjonen (som snømåking, søppelhåndtering og utvikling av lokasjonen). Slik kan kundene velge å lade på et sted hvor de likevel ønsker å stoppe for å benytte servicetilbudet eller oppleve lokasjonen.
Vi sørger for at ladestedet er synlig i de mest brukte kartløsningene, i tillegg til ladekart fra ladetjenesteleverandører. Markedsteamet og vår ladesupport utformer og tilpasser kommunikasjonen på ladestedet basert på sluttkundenes behov.
Vi jobber med å stadig utvikle våre betalingsløsninger, slik at de er både enkle og fremtidsrettet. I dag tilbyr vi disse betalingsløsningene:
Mange spør hvorfor vi ikke har installert kortterminaler på laderne. Dette kommer på sikt på nye hurtig- og lynladere! Vi jobber med å løse det tekniske, som er avhengig av mange ulike parter.
De som lader med andre ladetjenesteleverandører hos Kople, både finner laderne enkelt, og kommer raskt igang med ladeøkten - med samme app/ladebrikke som de benytter hos andre ladeoperatører. Vi jobber stadig for å få flere samarbeidspartnere på dette.
Dette er et viktig skritt på veien mot en enklere ladeopplevelse, og en forutsetning for å kunne implementere løsninger som plug&charge i fremtiden. Med plug&charge vil brukerne kun trenge å plugge bilen i laderen, og bilen vil selv identifisere seg for lading. Denne teknologien mener vi at vil gi de mest sømløse ladeopplevelsene, og er derfor en pådriver for å få til dette i fremtiden.
Foto: Koples ladere er åpnet for andre ladetjenester, slik at kundene kommer raskt igang med ladeøkten med samme app/ladebrikke som de er vant med å bruke.
Kople skal bygge over 400 hurtig- og lynladere de neste to årene. Samtidig jobber vi med å opprette ladetilbud på destinasjoner og hotell, slik at elbilistene kan lade der de likevel stopper for å oppleve noe annet. Vi ser hele tiden etter flere lokasjonseiere som ønsker å skape et attraktivt tilbud til kundene sine, hvor elbillading er en naturlig del av helheten.
Har du en lokasjon som passer? Da vil vi gjerne snakke med deg! Send inn skjema her, så hører du fra oss innen kort tid.
Kunne du tenke deg å bytte driftspartner på dine ladere, og overlate driften til en profesjonell ladeaktør?
Neida, laderne stjeler ikke mye parkeringsplass! Og ja, elbilladere er definitivt verdt det – det er ingen tvil om at det øker trafikken. La oss se nærmere på hvordan.
Elbilister er en raskt voksende og svært bevisst forbrukergruppe. Du har alt å tjene på å etablere et ladetilbud til ansatte, og det er ingen grunn til å vente. Bedriftslading er faktisk enkelt!